Woensdag 23 januari was de Coronazaal het toneel voor de tweede challenge van The Golden Lightbulb plaats en het niveau was duidelijk omhoog gegaan. 22 deelnemers presenteerden hun innovatieve idee en initiële business plan in korte pitches aan de jury. Het hoge niveau én de drive ie de deelnemers lieten zien zorgde ervoor dat de organisatie en jury ter plekke besloten nog twee prijzen aan de vijf geplande winnaars toe te voegen.

De diversiteit aan ideeën en ontwikkelstadia waarin deze zich bevinden maakte het voor de jury wederom een moeilijke opgave om tot een oordeel te komen. Uiteindelijk gingen de prijzen van 500 euro naar Bas Schleijpen en Lars Middel met CodeSkillz, Team Light2 en Koen de Raad met MOD3L Urban Data Visualisation. Ook waren er twee winnaars uit de eerste challenge die wederom in de prijzen vielen: Kayle Knops met Pressure Sensitive Keyboards en Tim Wilschut van Ratio met het project Six Blind Men and the Elephant.

Twee additionele prijzen van 250 euro werden uitgeloofd aan Paul Kemper voor zijn project Contesto en Helder reis voor zijn concept IconicDV. Twee aanmoedigingsprijzen die naar aanleiding van het juryberaad in het leven zijn geroepen. Een aanmoediging die geldt voor alle deelnemers: Ga vooral door, ontwikkel je ondernemersgeest en jaag je dromen na!

CHALLENGE 3 “SERIOUS BUSINESS”

Nu de tweede challenge is afgelopen gaan we direct verder met Challenge 3 “Serious Business”. Daarin werk ja als deelnemer aan een volwaardig business plan in de vorm van een 10-pager. De deadline voor inzending van jouw business plan is 21 maart 2019, waarna er negen finalisten worden geselecteerd die op 3 april tijdens de Grand Finale strijden om prijzen van 3.000, 5.000 en 10.000 euro en de prestigieuze titel ‘Golden Lightbulb 2019’

 

STARTUP POWER PACK

Supercharge jouw businessidee met het Startup Power Pack: Een inspirerend programma met 10 workshops en seminars van experts uit ons netwerk en persoonlijke begeleiding door business developers. De lezingen en workshops behandelen belangrijke onderwerpen waaraan je als startend ondernemer enorm veel gaat hebben: Team & HR, product ontwikkeling, legal & taxes, marktanalyse & marketing, sales, customer/market validation, financial validation, intellectual property, business model canvas en funding & investment.

De seminars en workshops vinden plaats vanaf maandag 11 februari tot en met maandag 18 maart op de maandagen van 15:30 tot 17:00 uur en op donderdagen van 14:00 tot 17:00 uur in het Multimediapaviljoen TU Eindhoven.

Deelname en inschrijving

Deelname aan het Startup Power Pack is niet verplicht om deel te kunnen nemen aan Challenge 3 van The Golden Lightbulb, maar levert je zeker een voorsprong op. Iedereen die woont, werkt of studeert in de Brainport regio mag zich aanmelden. Deelname is gratis.

Je kunt je inschrijven voor het Startup Power Pack via onze website op https://thegoldenlightbulb.nl/challenge-3/

Schijf je bij voorkeur in vóór 11 februari 2019 zodat wij je optimaal kunnen matchen met de juiste business developer en mogelijke sparringpartners in het bedrijfsleven.

 

The Golden Lightbulb en het Startup Power Pack wordt georganiseerd door Brigh Move in samenwerking met haar partners TU Eindhoven, Brainport Development, BOM Brabant Ventures en Fontys Centre for Entrepreneurship

Loek Daemen

Author Loek Daemen

More posts by Loek Daemen

Leave a Reply